"Kwiatuszek" Wojciech Czernek



Kuba Wilk, wzięty pisarz podejmuje decyzję o kupnie domu owianego ponurą sławą. Chce uciec od wielkomiejskiego zgiełku i skupić się na pisaniu. Ma nadzieję, że wena twórcza powróci. Poznaje Alicję, wyjątkową szesnastolatkę o wielu talentach. Wpadają sobie nawzajem w oko, a fascynacja szybko przeradza się w coś więcej. Jednak na drodze temu uczuciu stanie wiele przeszkód. Czy związek nieletniej z dorosłym mężczyzną ma szanse przetrwać, czy ich miłość ma prawo istnieć?

Książka jest naprawdę bardzo dobra. Oryginalny pomysł na fabułę, mistrzowska kreacja bohaterów, do tego mroczna tajemnica sprzed lat. Nie mogłam się oderwać od lektury, byłam ciekawa, komu tak bardzo przeszkadza szczęście Kuby i Alicji i jaka tragedia sprzed lat łaczy się z ich miłością. Czy mimo wszystko będą razem? Zdradzę tylko, że zakończenie jest nieoczywiste i zaskakujące. Autor stworzył niezwykle ciekawą historię, przejmującą. Wywołała we mnie wiele różnych emocji, byłam wściekła na zawiłe intrygi knute przez bohaterów, którym nie w smak było to, że Wilk i Alicja tak bardzo się do siebie zbliżyli. Zastanawiam się, jak można być tak podłym, żeby chcieć zniszczyć czyjeś życie, podeptać czystą miłość. Bo między bohaterami naprawdę narodziło się uczucie, za które bardzo mocno trzymałam kciuki. Jest tu też wątek kryminalny, utkany misternie wokół tajemniczego zniknięcia jednego z bohaterów, który choć wystąpił jedynie w retrospekcjach, to jednak wywarł ogromny wpływ na życie głównych bohaterów. 

Od tej książki nie sposób się oderwać aż do ostatniej kartki. Wszystko jest przemyślane, nie ma tutaj zapychaczy treści. Ciekawa byłam, jaka tajemnica łączy mieszkańców Pąsowiejów. Jaka tragedia wydarzyła się przed laty i dlaczego ma ona znacznie w kontekście rodzącej się miłości Alicji, zwanej Kwiatuszkiem oraz Kuby Wilka. Odpowiedź będzie zaskakująca. Kto tak knuje, komu zależy, aby zniszczyć uczucie? Serdecznie polecam, to naprawdę dobra książka. Historia jest nietuzinkowa i niebanalna, bohaterowie z krwi i kości, niejednoznaczni, niejednowymiarowi.

Komentarze

  1. Widziałam tę książkę na Legimi, więc na pewno przeczytam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja już na nią czekałam od dawna, początkowo miała ukazać się w wydawnictwie WasPos, z innym tytułem i okładką. Może rzuciła Ci się w oczy na LC? "Niepokorne dusze", tak miała się nazywać.

      Usuń

Prześlij komentarz

Dziękuję serdecznie za odwiedziny, każdy komentarz jest dla mnie cenny i na każdy postaram się odpowiedzieć :) motywujecie mnie do dalszego pisania :) Będzie mi bardzo miło jeśli zaobserwujesz. Chętnie też zajrzę do Ciebie :)

Popularne posty z tego bloga

"Nie z tego świata" (1987)

"Do kwadratu" Anna Sobańska

"Dziś zanucę ci kolędę" Joanna Szarańska