"Dziewczynka z ciasteczkami" Ewa Formella


 Książka, która opromienia serca ciepłem i miłością. Tytuł nawiązuje do znanej baśni Andersena. 

Główną bohaterką książki jest kilkuletnia Zosia. Od razu ją pokochałam. Jest dzieckiem energicznym, żywiołowym, pełnym radości, taka mała gaduła. Mimo że nie wszystko w jej życiu jest tak, jak powinno być, jej dzieciństwo odbiega od wzorców szczęśliwego dzieciństwa: brak ojca, mama w depresji, to jednak nie traci pogody ducha. Udaje jej się dotrzeć do serc sąsiadów, nawet tych zgorzkniałych i z pozoru niezbyt sympatycznych. Jej interwencje w sprawy dorosłych kończą się dość nieoczekiwanie.

Piękna opowieść o miłości, która rozgrzewa najbardziej zmarznięte serca i przychodzi nieoczekiwanie, kiedy zupełnie się jej nie spodziewamy. Jest to także opowieść o wzajemnej życzliwości. Dzięki niej już teraz, w listopadzie poczułam magię świąt. Historię ubogacają legendy gdańskie i opowieści z czasów wojny. 

Komentarze

Prześlij komentarz

Dziękuję serdecznie za odwiedziny, każdy komentarz jest dla mnie cenny i na każdy postaram się odpowiedzieć :) motywujecie mnie do dalszego pisania :) Będzie mi bardzo miło jeśli zaobserwujesz. Chętnie też zajrzę do Ciebie :)

Popularne posty z tego bloga

"Nie z tego świata" (1987)

"Do kwadratu" Anna Sobańska

"Dziś zanucę ci kolędę" Joanna Szarańska