[RECENZJA PATRONACKA] "Egzotyczny ptak" Magdalena Kozioł


Początkiem sierpnia swoją premierę miała wyjątkowa powieść Magdaleny Kozioł "Egzotyczny ptak". Jest ona dla mnie szczególnie ważna nie tylko dlatego, że mój blog objął ją patronatem medialnym, ale przede wszystkim ze względu na tematykę.

W powieści pierwsze na co zwróciłam uwagę, to kolorystyka okłaki. Świetnie współgra z tytułem, przyciyciąga oko wyrazistością. Jednak, jeśli ktoś myśli, że zawartość jest równie lekka i przyjemna, nie ma racji.

Bohaterką powieści jest Lena, kobieta z bardzo dużym bagażem życiowych doświadczeń. Doznała w życiu wiele krzywd, najpierw od ojca, potem męża. Najbliższe osoby, które powinny być opoką, stały się katem. Czy Lena będzie umiała zawalczyć o lepsze jutro dla siebie i córeczki Marysi?

Powieść niezwykle emocjonalna, dotykająca bardzo trudnego tematu, jakim jest przemoc w rodzinie, zarówno ta dostrzegalna gołym okiem, jak też niewidzialna, a zadająca równie bolesne, o ile nawet nie dotkliwsze, rany na psychice.
To powieść o uczuciach, o ich różnych odcieniach, zarówno dobrych, jak i tych negatywnych. Bo przecież życie takie jest. Składa się ze szczypty słodyczy i garści dziegciu. Powieść pozwala nam dokonać hierachii wartości w naszym życiu. Pozwala inaczej spojrzeć na to, czego doświadczamy. Jest w niej dużo dobrej energii. Ponadto dowiedziałam się dużo interesujących rzeczy z dziedziny ezoteryki, astrologii.
Akcja bardzo dynamiczna. Jest w niej wszystko to, co moim zdaniem powinna zawierać dobra powieś: miłość, wątek kryminalny, porusza istotny problem społeczny, wywołuje najrozmaitsze emocje, zachęca do dyskusji. Niejednokrotnie buntowałam się na losy mioich ulubionych bohaterów, zwłaszcza Leny, cierpiałam razem z nią, razem z nią przeżywałam emocje towarzyszące rodzącemu się w jej sercu uczuciu. Uroniłam też niejedną łzę.
Powieść czyta się szybko, pomimo że skłania ona do głębszych refleksji na temat zycia, przeznaczenia, ludzkiego losu, czy religii. Może zainspirować kogoś do zmiany swojego życia na lepsze, do urzeczywistnienia swoich marzeń. Bo tak naprawdę szczęście zależy od nas samych. My kreujemy naszą rzeczywistość, nasze myślenie. Nawet, jeśli nie możemy zmienić biegu wydarzeń, możemy wpłynąć na ich postrzeganie i wyciągnięcie nauki z przeżytych doświadczeń. Książkę powinien przeczytać absolutnie każdy.

Za egzemplarz patronacki, recenzencki dziękuję Wydawnictwu WasPos.

Komentarze

  1. Bardzo ciekawa recenzja. Dzięki Moniś.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja również dziękuję za miłe słowa ❤️ pozdrawiam ❤️

      Usuń
  2. Lubię książki oscylujące wokół prawdziwego życia, więc chętnie przeczytam ten tytuł. 😊

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo dziękuję za czas poświęcony dla mojej powieści i za tę recenzję <3 :) Serdecznie pozdrawiam, M.Kozioł

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To ja dziękuję za możliwość przeczytania tak wartościowej pozycji ❤️ również pozdrawiam serdecznie ❤️

      Usuń
  4. Gratuluję patronatu! 😊 Książka wydaje się być warta, by zwrócić na nią uwagę

    OdpowiedzUsuń
  5. Może wakacje nie sprzyjają takim trudnym tematom, przemoc odsłania się w ciemnych barwach, jednak właśnie w wolny i spokojny czas rodzi się najwięcej refleksji.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się :) poza tym moim zdaniem nie ma jakiegoś idealnego czasu na daną tematykę :)

      Usuń
  6. Okładka by mnie zmyliła, bo spodziewałabym się po niej właśnie czegoś lekkiego, może fantasy nawet.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No właśnie, jest taka kolorowa, magiczna, zupełny kontrast w stosunku do treści

      Usuń
  7. 31 years old Engineer I Kleon Rixon, hailing from Listowel enjoys watching movies like Comanche Territory (Territorio comanche) and Lacemaking. Took a trip to Coffee Cultural Landscape of Colombia and drives a Safari. przejdz do tej strony

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję serdecznie za odwiedziny, każdy komentarz jest dla mnie cenny i na każdy postaram się odpowiedzieć :) motywujecie mnie do dalszego pisania :) Będzie mi bardzo miło jeśli zaobserwujesz. Chętnie też zajrzę do Ciebie :)

Popularne posty z tego bloga

"Nie z tego świata" (1987)

"Do kwadratu" Anna Sobańska

"Dziś zanucę ci kolędę" Joanna Szarańska