"Wiedźmin" ("The Witcher")


 

Serial platformy Netflix. Powstał na podstawie powieści Andrzeja Sapkowskiego. Pierwszy sezon bazuje na pierwszej części opowiadań, czyli "Ostatnim życzeniu". Opowiada dzieje wiedźmina Geralta z Rivii, ale też młodej księżniczki Cintry, Cirilli, zwanej Ciri, oraz czarodziejki Yennefer.

Zdarzenia są pokazane chronologicznie, co różni serial od powieści, gdzie opowiadania są mieszane czasowo. 

Serial zrobił na mnie wrażenie, bardzo podoba mi się kreacja Geralta, czy Yennefer, jednak co do niektórych postaci mam mieszane uczucia, np. obsadzanie czarnoskórych aktorów w rolach postaci związanych z mitologią słowiańską wydaje mi się niezbyt trafione. Nie jestem rasistką, po prostu to moim zdaniem "błąd merytoryczny", jeśli opowiadamy historię Hindusa, to nie powierzymy tej roli Europejczykowi. 

W serialu jest dużo akcji, walki, sceny magiczne, dobrze oddany jest język powieści - potoczność, wulgaryzmy, rubaszny humor. Gra aktorska na bardzo wysokim poziomie. Z niecierpliwością czekam na kolejny sezon.





































Komentarze

Prześlij komentarz

Dziękuję serdecznie za odwiedziny, każdy komentarz jest dla mnie cenny i na każdy postaram się odpowiedzieć :) motywujecie mnie do dalszego pisania :) Będzie mi bardzo miło jeśli zaobserwujesz. Chętnie też zajrzę do Ciebie :)

Popularne posty z tego bloga

"Nie z tego świata" (1987)

"Do kwadratu" Anna Sobańska

"7 uczuć"