"Wypożyczalnia Świętych Mikołajów" Agata Przybyłek


 
Pierwsze moje skojarzenie z książką to film "Listy do M". Tu też mamy kilka odrębnych historii, które w pewien sposób łączą się ze sobą. Tak też w powieści mamy kilka historii różnych osób, które przygotowują się do świąt Bożego Narodzenia. Dla niektórych z nich uśmiechnie się szczęście, innych czeka bolesne rozczarowanie. 

Najbardziej zaciekawił mnie wątek Amandy i Tomka. Byłam ciekawa, czy dziewczyna w końcu pozna prawdziwe oblicze swojego narzeczonego. Czy tak się stało, nie zdradzę, ale jestem usatysfakcjonowana zakończeniem. Z niecierpliwością czekam też na ciąg dalszy.

Niektórych bohaterów polubiłam, innych nie do końca, jak choćby wspomnianego już wyżej Tomka, który bez skrupułów bawił się uczuciami. Nie przypadł mi też do gustu lekkoduch Mikołaj. Może jednak ten magiczny czas, jakim są święta pomoże mu coś zrozumieć?

Dla Magdy to będzie wyjątkowo trudny czas, bowiem będą to pierwsze święta po rozwodzie. Dla niej samej jest to nowa sytuacja, a co dopiero dla jej synka. Magda zrobi jednak wszystko, by chłopiec jak najmniej boleśnie odczuł brak ojca, który niestety nawet nie pofatyguje się, by spotkać się z synem w tym tak niezwykłym okresie bożonarodzeniowym.

Grzegorz z kolei to pracoholik, który prowadzi tytułową "wypożyczalnię świętych mikołajów". W życiu zawodowym osiągnął sukces, jego firma jest bardzo popularna zwłaszcza w grudniu, gdzie mikołajów wynajmują zarówno osoby prywatne, jak też firmy. Czy jednak w jego samotnym sercu zagości miłość? Czy i na tym polu odniesie sukces?

Wielowątkowa, przyjemna w odbiorze opowieść, w której wszystko może się zdarzyć. Towarzyszymy bohaterom w ich przygotowaniach do świąt, dzielimy ich radości i smutki. Cieszę się, że powstanie kontynuacja, choć przyznam szczerze, że chciałabym ją już tu i teraz. Bardzo pogodna historia, choć nie brakuje tu też odrobiny goryczy. Wszystko jednak jest wyważone i nie ma tutaj ani przelukrowanej historii, ani też wielkich nieszczęść, wszystko jest w sam raz. Polecam.


Komentarze

Prześlij komentarz

Dziękuję serdecznie za odwiedziny, każdy komentarz jest dla mnie cenny i na każdy postaram się odpowiedzieć :) motywujecie mnie do dalszego pisania :) Będzie mi bardzo miło jeśli zaobserwujesz. Chętnie też zajrzę do Ciebie :)

Popularne posty z tego bloga

"Nie z tego świata" (1987)

"Do kwadratu" Anna Sobańska

"Kamienica pełna marzeń" Ewa Formella